SON DAKİKA: Tercan’da Muharrem ayı dolayısıyla cemaate aşure ikram edildi Bayburt Kent Konseyinden tarihi kaleye müdahale talebi Başbağlar Şehitlerini Anma Programı’nın hazırlıkları değerlendirildi Zeytinli mantı tam not aldı Kaymakam Özefe: "Buharkent’le gönül bağım baki kalacak" Bayburt’ta Anadolu gelengisi çekirdek yerken görüntülendi Muğla’da gönüllü gençlerden örnek farkındalık çalışması ’Avrupa Diploması’ ödülü Marmaris’in oldu Deniz ulaşımında yaz seferleri başlıyor Melikgazi’de Üretici Pazar Yeri için kura çekimi yapıldı
Dolar: 46,6600 TL %0,12
Euro: 53,1528 TL %0,09
Gram Altın: 6.130,13 TL %1,67
Sinop’ta lavanta bahçesinde bilimsel söyleşi
17-06-2026 12:30
Sinop’ta lavanta bahçesinde bilimsel söyleşi

Sinop Üniversitesi Bilim İletişimi Ofisi tarafından düzenlenen "Mor Kokunun İzinde: Lavanta ve Aromatik Bitkiler" konulu söyleşi, Bektaşağa köyünde bulunan lavanta bahçesinde gerçekleştirildi.
Doğayla iç içe bir ortamda düzenlenen etkinliğe, Sinop Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Muhitdin Yılmaz, akademik personel, öğrenciler, vatandaşlar ve davetliler katıldı.
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ömer Elkıran’ın konuşmacı olarak yer aldığı söyleşide, lavantanın tarih boyunca farklı alanlarda kullanımı, kültürel mirastaki yeri, sağlık açısından faydaları, tarımsal üretimdeki önemi ve ekonomik değeri ele alındı. Katılımcılara lavanta ve aromatik bitkiler hakkında kapsamlı bilgiler aktaran Elkıran, bu bitkilerin hem sağlık hem de kırsal kalkınma açısından önemli bir potansiyele sahip olduğunu belirtti.
Yoğun ilgi gören etkinlikte katılımcılar, lavanta bahçesini gezerek bitki hakkında yerinde bilgi alma fırsatı buldu. Söyleşi, katılımcıların sorularının yanıtlanmasının ardından sona erdi.

Okunma Sayısı: 36


Captcha