SON DAKİKA: Didim Belediyesi tasarruflarını yatırıma dönüştürüyor Nazilli Belediyesi’nden öğrencilere karne hediyesi Gönül elçileri piknikle uğurlandı ADÜ Diş Hekimliği Fakültesi 8. Dönem mezunlarını uğurladı Başkan Çerçioğlu Yenipazarlıları açık hava sineması ile buluşturdu Maltepe’de muharrem ayında iftar programları devam ediyor Muğla’ya yurt dışından 8 bin 139 kişi göç etti BUÜ’de "Atık piller işitme engellilere ses oluyor" Antakya’da yer fıstığı üretimi yapılan araziler incelendi Cimrilik hem boşanma hem de tazminat sebebi
Dolar: 46,5053 TL %0,05
Euro: 52,7965 TL %-0,27
Gram Altın: 6.076,93 TL %-1,08
Tarihi mekanda sanatsal buluşma
03-06-2026 15:40
Tarihi mekanda sanatsal buluşma

Çevre dostu uygulamaları ve iklim değişikliğiyle mücadele konusundaki çalışmalarıyla uluslararası çevre ağına dahil olan Türkiye’deki 20 belediyeden biri olarak dikkat çeken Yakutiye Belediyesi, çevre ve sürdürülebilirlik alanında yürüttüğü çalışmalarla uluslararası platformlarda da yer almaya devam ediyor.
Çevre Haftası etkinlikleri kapsamında Yakutiye Belediyesi tarafından düzenlenen "Sıfır Atık Şenliği"nin ilk günü, Yakutiye Kent Meydanı’nda çocukların katılımlarıyla gerçekleştirildi. Çevre bilincinin artırılması ve sıfır atık kültürünün yaygınlaştırılması amacıyla düzenlenen programda öğrenciler ve vatandaşlar birbirinden farklı etkinliklerle buluştu.
‘Minik eller sıfır atıktan elde ettikleri ürünleri sanata dönüştürdü’
Etkinlikler kapsamında kurulan Sıfır Atık Sergisi ile öğrenciler tarafından geri dönüşüm malzemeleriyle üretilen çalışmalar ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Geri Dönüşüm Atölyesi’nde çocuklar atık malzemelerin yeniden değerlendirilme süreçlerini uygulamalı olarak öğrenirken, Sıfır Atık Eğitimi ile çevrenin korunması ve kaynakların verimli kullanılması konusunda bilgilendirildi.
Program kapsamında gerçekleştirilen Atık Yağ Toplama Kampanyası da vatandaşlardan büyük ilgi gördü. Kampanya çerçevesinde 3 litre bitkisel atık yağ getiren vatandaşlara 1 litre sıvı yağ hediye edildi. Böylece çevreye zarar veren atık yağların geri kazanıma kazandırılması hedeflendi.
Çocuklar için hazırlanan çeşitli oyunlar, yarışmalar ve eğitici aktivitelerden oluşan çocuk etkinlikleri ise programa renk kattı. Minikler hem eğlenceli vakit geçirdi hem de çevreye karşı sorumlulukları konusunda bilinç kazandı.
Yakutiye Belediye Başkanı Dr. Mahmut Uçar, programda yaptığı konuşmada çevre bilincinin gelecek nesillere aktarılmasının önemine vurgu yaparak şunları söyledi: "Sıfır atık anlayışını toplumun her kesimine yaymak için çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürüyoruz. Özellikle çocuklarımızın çevre konusunda bilinçlenmesini çok önemsiyoruz. Bugün Yakutiye Kent Meydanı’nda gerçekleştirdiğimiz etkinliklerle hem eğlendik hem de çevremizi korumanın önemini bir kez daha hatırlattık. Yakutiye Belediyesi olarak çevre dostu projeler üretmeye ve sürdürülebilir bir gelecek için çalışmaya devam edeceğiz. Uluslararası çevre ağına dahil olan Türkiye’deki 20 belediyeden biri olmamız da bu alandaki çalışmalarımızın önemli bir göstergesidir."

Okunma Sayısı: 18


Captcha